2021-12-15 06:40Pressmeddelande

Fristads får prestigefyllt innovationspris

Fristads Fusion belönas med Plus X AwardFristads Fusion belönas med Plus X Award

Arbetsklädestillverkaren Fristads fått utmärkelsen Plus X Awards – världens största innovationspris för teknik, sport och livsstil – för sin Fristads Fusion-kollektion. Fusion är en bred crossover-kollektion med en rad användningsområden inom bygg och anläggning, logistik, service och industri.

Fristads Fusion tilldelades det prestigefyllda priset i kategorierna hög kvalitet, design, användarvänlighet, funktionalitet och ergonomi. Fristads lanserade de första Fusion-byxorna i 100% 4-vägsstretch våren 2021. Komfort, modern design och slitstyrka är de viktigaste funktionerna i kollektionen.

– Juryns val av Fristads Fusion visar att vi konkurrerar på högsta nivå i rätt kategorier och det är vi väldigt glada för. Plus X Award är en kvalitetsstämpel som inger förtroende och vägleder kunderna när de handlar. Men vi nöjer oss inte med det här, utan kommer att fortsätta utveckla Fristads Fusion, säger Thomas Syring, chef för Fristads DACH.

Om Fristads Fusion
Med inspiration hämtad från racing är Fristads Fusion designad för att öka teamkänslan och möjliggöra för olika yrkesgrupper inom samma företag att klä sig på ett enhetligt sätt och stärka företagsidentiteten. Ett brett utbud av plagg för sommar och vinter, många färger och genomtänkta detaljer gör detta till en extremt mångsidig kollektion. Flertalet av plaggen är dessutom godkända för industritvätt och certifierade enligt OEKO-TEX®.

Om Plus X AWARD
Plus X Award är världens största innovationspris för teknik, sport och livsstil. Det ges till företag för tidlösa produkter som är ledande inom kvalitet och innovation. Utmärkelsen är en kvalitetsstämpel som dels hjälper företag att skilja sig från mängden och dels hjälper konsumenten att hitta de bästa produkterna på marknaden. Priset innefattar sju olika områden i produktkategorier som elektronik, vitvaror, VVS, värme och luftkonditionering och sportartiklar.

Om Fristads Fristads har sedan 1925 utmanat och drivit utvecklingen av slitstarka och funktionella yrkeskläder, alltid med användaren i fokus och med innovation och hållbarhet som drivkrafter. I vårt produktsortiment finns såväl klassiska som moderna plagg för en rad branscher och våra plagg är gjorda för att leva upp till de högsta kraven när det gäller kvalitet, säkerhet och komfort. Fristads är en del av Hultafors Group, som ägs av Investment Latour AB och erbjuder en bred portfölj av produkter och varumärken för professionella användare. Läs mer på www.fristads.com.